12 oktober 2008

Hade på badet

Denne uken har det vært masse besøkende her i fugleredet. Langveis farende, venner av fuglebarna og slektninger. Altså et helt fullt fuglerede. Der det er hjerterom er det husrom, sier nå jeg. Nå er det en liten rolig time, så da sniker jeg meg til å blogge litt.
Jeg har noen små prosjekter ferdig så jeg får legge de ut sånn litt etterhvert.
Bildet er tatt i gangen og på komoden der står dette brettet. Krystallkatten fikk jeg da de langveisfarende en gang hadde vært på ferie. Lysglassene ble kjøpt på Kremmerhuset en gang og brettet fant jeg hos en blomsterbutikk i Stavern. Jeg farter stadig rundt i alle disse byene som ligger her på østlandet, og noen ganger finner jeg ting som bare må bli med hjem. Den som leter den finner......

Her er et mini prosjekt fra badet. Det ble pusset opp av Høvding fuglen, og har en del trehvite detaljer. Jeg synes de var litt kjedelige så jeg malte de. Håndkle holder og en liten skittentøys kurv. Dette er da før bildet....

Her ser dere det ferdige resultatet... Disse ble malt hvit/blank, for dette er fargen som taket en gang skal få.
Problemet er bare at taket er lakkert panel og da er det massiv pussing som gjelder... Eller kanskje det er noen av dere som vet om en lettere måte å gjøre det?? Ideer mottas med stor takk.
Etter at jeg fikk hengt disse opp, så jeg jo at den lille bod døren skiller seg veldig ut.... altså den må nok pusses og males. Det ene dra det andre med seg, det er helt klart. Men så liker jo jeg litt sånn "puslerier". Vi får se om det skjer noe med den etterhvert.
Ha en inspirerende kveld.......


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar