26 september 2008

En bytur.. og litt annet.

Nå som høsten har kommet og sommerblomstene enten har avblomstret eller bare ser veldig lei seg ut, er det koselig å ha høst planter på trappa. Denne krukken var hvit i utgangspunktet men hadde blitt grå noen steder, så jeg har frisket den opp med hvit blank maling. Hvit lyng og en kål plante pluss mine to søte frosker, som har satt seg godt til rette på kanten. Jeg syntes den ble koselig.
Her i huset forandrer jeg stadig på ting. Jeg er veldig fascinert av detaljer i svart blank, så her om dagen fikk en lysestake seg litt maling. Denne var i messing og den er jo en sånn type som mange hadde for noen år siden. Jeg spraylakkerte den og kjøpte noen glass mansjetter på kremmerhuset ..Vips så ble inntrykket noe helt annet.
Denne henger på kjøkkenet, som forøvrig er trehvit og har en snål tapet, pluss brysting. Målet vårt er å rive hele kjøkkenet til sommeren og lage det nytt helt fra bunnen av. Du vet, vegger, tak, gulv og selvfølgelig innredning. Et stort prosjekt, men det trengs.

Tilslutt vil jeg bare vise en søt "farmor" skål som jeg fant i en bruktbutikk. Min venninne og meg ruslet rundt i en skikkelig diger butikk, med alt du kan tenke deg. Tror nesten jeg ble litt overveldet, for jeg kan tenke meg noen puffer/ "krakker", men det glemte jeg helt å se etter. Og den fem armete lysestaken med litt barokk preg, som hadde blitt lekker med litt maling, fikk jeg heller ikke somlet meg til å ta meg. Så dit skal jeg tilbake. Vi hadde en flott venninne dag sammen og drar nok dit igjen.


Grunnen til at jeg kaller skålen "farmor skål" er at min farmor hadde en sånn. Bare at den var litt større og lys lilla, hun brukte den til sukkerskål.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar